czwartek, 12 lutego 2015

7x7: Tydzień #6



Szósty tydzień za mną. Tym razem obejrzałem dwa zrecenzowane filmy - Son of a Gun oraz Ziarno prawdy. Trafiły się również dwa koszmarne filmy, które wywołały u mnie drgawki, czyli Głupi i głupszy bardziej a także Wywiad ze Słońcem Narodu. Oglądaliście?







5 luty: Dawca pamięci (2014) reż. Phillip Noyce



Phillip Noyce zabrał się za gatunek mu obcy. Solidny rzemieślnik kina sensacyjnego w sci-fi? No nie. Chociaż film miał naprawdę spory potencjał, to został schrzaniony. Absurdalne rozwiązania i tragiczny Thwaites sprawiły, że Dawca pamięci to kino nad wyraz przeciętne. A szkoda. OCENA 5/10






6 luty: Mów mi Vincent (2014) reż. Theodore Melfi




No, no, ciekawy debiucik. Pozytywna, choć przewidywalna komedyjka z rewelacyjnie zgorzkniałym Billem Murray'em. Warto zwrócić również uwagę na rolę Naomi Watts jako rosyjskiej prostytutki. Klasa! OCENA 7/10







7 luty: Głupi i głupszy bardziej (2014) reż. Bobby & Peter Farrelly


Dawno nie wystawiałem 'jedynek', a braciom Farrelly zdarza się to już drugi raz. Niepomiernie głupi, z wyblakłymi gagami, które śmieszne mogły być 20 lat temu - dzisiaj są żenujące. Dwie godziny wyjęte z życia i ogromny ból zębów. Jak najdalej! OCENA 1/10






8 luty: Son of a Gun (2014) reż. Julius Avery


O filmie Avery'ego pisałem w recenzji z 8 lutego. Klimatyczny z pięknymi krajobrazami ale jednak schematyczny i naciągany. Ewan McGregor wypada bardzo ciekawie, natomiast Thwaites jest znów fatalny. Plus polski akcent czyli Jacek Koman. Mi nie podeszło. OCENA 5/10







9 luty: Podróż na sto stóp (2014) reż. Lasse Hallstrom


Lasse Hallstrom lubuje się w kinie pozornie prostym, które gdzieś tam chowa emocjonalne niuanse. Jednak od jakiegoś czasu tworzy filmy tylko proste. Podróż na sto stóp to właśnie taki film - wlewający w serce kubek optymizmu i radości. Romans kulinarny doprawiony dużą ilością curry. Można się uśmiechnąć. OCENA 6/10






10 luty: Ziarno prawdy (2014) reż. Borys Lankosz


Wydaje mi się, że duet Lankosz & Miłoszewski może polskiej kinematografii dać dużo dobrego. Już Ziarno prawdy daje coś nowego, innowacyjnego. Film nosi znamionka horroru, który w Polsce nie istnieje i chociaż nie jest idealnie, to należy pochwalić za próbę. Więcej w recenzji z 10 lutego. OCENA 7/10







11 luty: Wywiad ze Słońcem Narodu (2014) reż. Evan Goldberg & Seth Rogen


Drugi koszmar minionego tygodnia. Prawdziwym powodem cybernetycznego ataku na serwery Sony było nie wyśmianie Kima, tylko to, że film jest okropny. Żałuję, że zdecydowano się puścić go do dystrybucji i cieszę się, że mam to za sobą. Coś okropnego. Franco i Rogen zanurzają się w odmęty ichniego, rozumianego tylko przez nich humoru i jest słabo. Bardzo słabo. OCENA 2/10

3 komentarze:

  1. Nic z tego nie widziałem. Najbardziej byłem ciekawy "Son of a Gun", ale ... już mi przeszło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałbym Ci coś polecić z tych filmów... ale nie mam czego. Marny tydzień.

      Usuń
  2. 27 year-old Tax Accountant Standford Ramelet, hailing from Etobicoke enjoys watching movies like Body of War and Playing musical instruments. Took a trip to Timbuktu and drives a Ferrari 250 GT California LWB Competizione Spyder. moja strona

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...