piątek, 11 kwietnia 2014

Bohater Tygodnia: Bradley Cooper

W przeciwieństwie do Eddiego Murphy'ego, wybór Bradleya Coopera na Bohatera Tygodnia nie wiązał się z jego urodzinami, imieninami ani innymi okolicznościami. Czysty przypadek. O Cooperze słyszy się ostatnio dużo i w superlatywach. Ale czy słusznie? Przereklamowany przystojniak z marnymi umiejętnościami czy może w pełni ukształtowana nadzieja Hollywood? Postanowiłem przypomnieć sobie filmy z udziałem Bradleya, które miałem okazję zobaczyć i jednocześnie zachęcić was do dyskusji. Wybrana filmografia Coopera poniżej. Zapraszam!





POLOWANIE NA DRUHNY (2005)
WEDDING CRASHERS
reż: David Dobkin

To tu pierwszy raz pokazał mi się Cooper. Gra wrednego sukinkota, co wyszło mu świetnie. Film to komedia, jedna z moich ulubionych. W roli głównej duet Vaughn - Wilson, drugoplanowo Christopher Walken. Mogę śmiało polecić, dla rozrywki.

JESTEM NA TAK (2008)
YES MAN 
reż: Peyton Reed

Oglądałem to dość dawno, z filmu pamiętam niewiele, a Coopera praktycznie w ogóle. Nie mogę nic sensownego napisać, póki nie obejrzę raz jeszcze. Moja wina.


NOCNY POCIĄG Z MIĘSEM (2008)
THE MIDNIGHT MEAT TRAIN
reż: Ryuhei Kitamura

Film miażdżony przez krytyków, ale dla mnie mistrzostwo. Cooper jako fotograf tropiący parszywą gębę Vinnie'go Jonesa. Dużo krwi i mordowania, ale wszystko z zaskakującym zakończeniem.

KAC VEGAS (2009)
THE HANGOVER
reż: Todd Phillips

Pierwsza część pijackiej trylogii. WSZYSCY znacie film, nie muszę nic dodawać prawda? Bradley staje się obiektem pożądania.



ZAKOCHANY NOWY JORK (2009)
NEW YORK, I LOVE YOU
reż: Allen Hughes

Zlepek historii miłosnych, każda kręcona przez innego reżysera. Cooper tworzy duet z Dreą de Matteo. Zwróćcie uwagę na fantastyczny motyw muzyczny autorstwa Atticusa Rossa. 


KOBIETY PRAGNĄ BARDZIEJ (2010)
HE'S JUST NOT THAT INTO YOU
reż: Ken Kwapis

Komedyjka romantyczna, w której Cooper wciela się w niezdecydowanego faceta zdradzającego żonę ze Scarlett Johansson. Głupawe, ale sympatyczne.


WALENTYNKI (2010)
VALENTINE'S DAY
reż: Garry Marshall

Również komedia romantyczna w stylu "To właśnie miłość" ale nie dorastająca do pięt filmowi Curtisa. Nudne, słabe, wymuszone. Zdecydowanie odradzam.


DRUŻYNA A (2010)
THE A-TEAM
reż: Joe Carnahan

Remake kultowego serialu z lat 80. Bradley jako "Buźka". Duuuże rozczarowanie, wynudziłem się śmiertelnie. Nie wiem, może nie poczułem klimatu.



JESTEM BOGIEM (2011)
LIMITLESS
reż: Neil Burger

Genialny pomysł na film. Burger fantastycznie uruchamia lawinę pytań - co byś zrobił z takim narkotykiem? Jak ktoś nie widział, to czym prędzej oglądać!

KAC VEGAS W BANGKOKU (2011)
THE HANGOVER PART II
reż: Todd Phillips

Tłumacz tytułu nie spodziewał się drugiej części. Jak to sequel - zazwyczaj słabszy od pierwszyzny, w tym wypadku jest to potwierdzenie. Robiony na siłę, ale nadal śmieszy.


PORADNIK POZYTYWNEGO MYŚLENIA (2013)
SILVER LININGS PLAYBOOK
reż: David O.Russell

Cooper zaczyna współpracę z Russellem czego owocem jest nominacja do Oscara. Bardzo dobry film, gdzie Bradley sobie naprawdę radzi.

KAC VEGAS 3 (2013)
THE HANGOVER 3
reż: Todd Phillips

Podsumowanie trylogii Phillipsa, zdecydowanie najgorsza część, ale czego można było się spodziewać? Cooper ewidentnie zmęczony rolą Phila.

AMERICAN HUSTLE (2013)
AMERICAN HUSTLE
reż: David O.Russell

Drugi film z Russellem i druga nominacja do Oscara. Zasłużona? Śmiem wątpić. Recenzja do przeczytania tutaj.






4 komentarze:

  1. Ja go osobiście bardzo lubię :) Pierwszy raz widziałam go w Kac Vegas, gdzie w sumie zapamiętałam tylko jego prezencję ;) Za to po "Jestem Bogiem" byłam już jego - świetna rola w świetnym filmie. "Poradnik.." jest dość specyficzny, ale także podbił moje serce i rola bardzo ciekawa dla Coopera. Jak dla mnie zdecydowane tak, chociaż rola przełomowa w jego karierze jest jeszcze przed nim - nie mogę się doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmm... owszem, w "Kac Vegas" prezentował się dobrze, ale jego Phil był postacią dość wyrazistą, o ile dało się z niej coś wykrzesać. "Jestem Bogiem" to świetne kino, ale tutaj Cooper był stonowany i wydaje mi się, że nie grał w pełni możliwości. Dużo dała mu współpraca z Russellem, polepszył swój warsztat filmowy, co dobrze rokuje na przyszłość. czyli co - nadzieja Hollywood? :)

      Usuń
  2. "Poradnik" i "Jestem Bogiem" to według mnie najlepsze filmy z Cooperem i jego najlepsze role. Za to najgorsza jest bez wątpienia "Drużyna A", nie powiem że się nudziłem, ale byłem zażenowany poziomem tego filmu. Zamiast humoru jakieś suchary, zamiast porządnej fabuły debilne akcje i multum komputerowych efektów.
    Zgadzam się, że nominacja do Oscara za "American Hustle" to przesada, wypadł najsłabiej z obsady (nie zgadzam się jednak z tym co napisałeś w recenzji - wg mnie Jennifer Lawrence jest w tym filmie rewelacyjna).
    Oglądałem jeszcze "Polowanie na druhny", "Jestem na tak", "Nocny pociąg z mięsem" i dwie części "Kac Vegas". W przypadku dwóch pierwszych tytułów wrażenia jak najbardziej pozytywne, co do pozostałych - mieszane odczucia. Cooper ma potencjał, ale póki co nie uważam go za świetnego aktora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli chodzi o "Drużynę A" to jeżeli tak ma wyglądać remakowanie kultowych seriali, to jestem przeciwny. Też mi się nie podobało, ale wytrzymałem do końca.
      Kolejna osoba, której JL się podobała w "American Hustle"... cholera, może ze mną coś nie tak? :)
      "Nocny pociąg z mięsem" to szmira, ale ja uwielbiam sam klimat filmu, oglądałem po kilka razy :) pozdrawiam i zapraszam do odwiedzania - sam również się zrewanżuję!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...