czwartek, 29 stycznia 2015

7x7: Tydzień #4


Czwarty tydzień filmowego wyzwanie stał pod znakiem świeżości - aż cztery filmy z 2014 roku. Z klasyki udało mi się obejrzeć Chinatown, który był z resztą jedną z zagadek konkursu. W zestawieniu pojawiły się dwa zrecenzowane filmy - Birdman i Wielkie oczy. Ktoś coś oglądał? Jak wrażenia?






22 stycznia: Spisek (2010) reż. Robert Redford



Nietypowy, bo XIX-wieczny dramat sądowy w reżyserii Roberta Redforda. Dużo mocnych nazwisk (McAvoy, Wright, Wilkinson) i specyficzny rodzaj napięcia. Dochodzę do wniosku, że temat śmierci Abrahama Lincolna zawsze będzie trendy - taka to charakterystyczna postać była. A film mi się podobał. OCENA 6/10






23 stycznia: Chinatown (1974) reż. Roman Polański 


Absolutnie fantastyczne dzieło Polańskiego. Wydaje mi się, że kiedyś przykładano większą wagę do konstrukcji fabularnej, bo Chinatown jest idealnie utkany. Nicholson tworzy świetną kreację, a Faye Dunaway mu nie ustępuje. Smaczny epizodzik Polańskiego. OCENA 8/10





24 stycznia: Jack Reacher: Jednym strzałem (2012) reż. Christopher McQuarrie



Ekranizacja popularnej książki  Lee Childa o byłym majorze amerykańskiej żandarmerii wojskowej. W roli głównej Tom Cruise - mimo, że jego bohater robi z przeciwnikami co chce, to film ogląda się przyjemnie. Jasne, są pewne nielogiczności, ale liczy się dobra zabawa. A obraz McQuarrie'go ją zapewnia. OCENA 6/10





25 stycznia: Birdman (2014) reż. Alejandro González Iñárritu


O filmie meksykańskiego reżysera miałem przyjemność pisać na blogu już wcześniej. Doskonałe kino, które praktycznie nie ma żadnych słabych stron. Wielopłaszczyznowość to bardzo duża zaleta obrazu, każdy znajdzie coś dla siebie. Wszystko co mogłem, napisałem w recenzji, zapraszam do lektury. OCENA 9/10




26 stycznia: Gość (2014) reż. Adam Wingard



O filmie Wingarda przypomniała mi recenzja Patryka z ponapisach. Miał rację, ogląda się świetnie. Dziwny, gęsty klimat i atmosfera zaniepokojenia to duży atut Gościa. Mix gatunkowy zaproponowany przez reżysera sprawdza się znakomicie, a Dan Stevens to facet stworzony do roli Davida. OCENA 7/10




27 stycznia: Nauka spadania (2014) reż. Pascal Chaumeil


Połączenie dramatu z komedią wyszło w tym wypadku bardzo chropowato. Są pewne tematy, których nie winno się mieszać, a jak już to bardzo umiejętnie. Chaumeil tego nie potrafi. Obraz schematyczny, między aktorami nie czuć żadnej chemii. Smutna emerytura Pierce'a Brosnana. OCENA 5/10



28 stycznia: Wielkie oczy (2014) reż. Tim Burton


O nowym Timie Burtonie pisałem wczoraj. Największy ekscentryk Hollywood chciał zrobić coś niezgodnego ze swoją szaloną naturą - wziął na warsztat biografię Margaret Keane i ... zrobił słaby film. Więcej przemyśleń w recenzji, zapraszam do lektury. OCENA 5/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...